יוגה בחיפה
איינגאר יוגה
מדיטציה
רייקי
הומאופתיה קלאסית
מערכת שעות ותעריפים
גלריה
מאמרים
תנוחות יוגה
פסי פייג
הכשרת מורים ליוגה
קורס מורים ליוגה
קורס מורים מתמחים
צוות
בלוג
צור קשר

לתיאום שיעור התנסות

050-7259930
רח' לבונה 3, חיפה


ברכות לשמש

 יו ג'יי סטאף

ברכות לשמש (Surya Namaskar), באופן מסורתי, מתורגלות בבוקר כדי לקבל בברכה את היום החדש. רצף התנוחות, לכשעצמו, יכול להוות תרגול שלם או יכול להכין אתכם לרוטינת תנוחות ארוכה יותר. הברכות לשמש, מתורגלות לעיתים קרובות בסטים של חמש, אך אם אתם מתרגלים חדשים, זה יהיה חכם להתחיל עם שניים שלושה. בכל פעם שאתם נעים ברצף תנוחות זה, סנכרנו את התנועה עם הנשימה.
  1. עמדו בעמידת הר (Tadasana), כאשר הידיים צמודות אחת אל השנייה ומונחות על החזה. חלקו את המשקל באופן שווה בין שתי הרגליים. הפכו    את קצב הנשימה שלכם להיות איטי ויציב. מצאו את המרכז שלכם.
  2. בשלב הבא, שאפו, ומתחו את הזרועות החוצה לצדדים ומעל הראש ל- Urdhva Hastasana, (ידיים מעל הראש). הגיעו עם הלב והזרועות אל העננים, ושלחו את ברכתם לשלום.
  3. כשאתם נושפים, רוקנו את הבטן והתכופפו ל- Uttanasana (כיפוף קדמי בעמידה), התחברו מטה אל האדמה כאשר הרגליים שלכם צמודות.
  4. שאפו, והאריכו את עמוד השדרה קדימה ל- Urdha Uttanasana (חצי כיפוף קדמי בעמידה). בתנוחה זו המבט מורם, עמוד השדרה מוארך, וקצות האצבעות על הרצפה.
  5. נשפו, רוקנו את הבטן והתכופפו בשנית ל- Uttanasas. שאפו.
  6. בנשיפה הבאה, צעדו, או קפצו ברכות עם הרגליים לתנוחת המקל (Dandasana). שורשי כפות הידיים צריכות להיות ישרות על הרצפה, הכתפיים במרחק שווה אחת מהשנייה, וכפות הרגליים צריכות להיות במרחק זהה למרחק של הירכיים. קחו נשימה עמוקה פנימה כשאתם מתארכים דרך עמוד השדרה.
  7. נשפו, ורדו ל- Chaturanga Dandasana (מנח הפתיחה לשכיבות שמיכה), שמרו על הרגליים ישרות ודוחפות אחורה לכיוון העקבים. אפשרות שנייה, אם קשה, היא להביא את הברכיים לרצפה. הרגישו את החום הפולש לגופכם בשעה שאתם שוהים בתנוחה מאתגרת זו.
  8. שאפו, ופרסו את החזה קדימה ל- Urdhva Mukha Svanasana (כלב ראש למעלה), כוונו את האנרגיה החוצה מתוך הלב. משכו את הכתפיים אחורה ופתחו את עצמות הבריח. הצמידו את הרגליים ורככו את שרירי העכוז.
  9. נשפו, והפכו את אצבעות הרגליים ל- Adho Mukha Svanasana (כלב ראש למטה). התבססו מטה דרך הידיים וכפות הרגליים, כאשר אתם מאריכים את עמוד השדרה. שהו בתנוחה כמספר נשימות.
  10. בתנועה חזקה קדימה, צעדו עם הרגל השמאלית, בנשיפה. אם זה מאמץ יתר בשבילכם להביא את כפות ברגליים ברכות ובשלמות קדימה, כופפו את הברכיים לרצפה מיד אחרי כלב ראש למטה, צעדו קדימה אל הידיים, והאריכו את אחורי הברך.
  11. נשפו, וחזרו ל- Tadasana, הבית שלכם. שהו בפוזיציה זו לכמה נשימות. הרגישו את התנועה של האנרגיה דרך גופכם, או המשיכו ישר לברכת השמש הבאה.
המאמר תורגם מהמגזין YogaJournal.com.
שינוי גודל גופנים
ניגודיות