יוגה בחיפה
איינגאר יוגה
מדיטציה
רייקי
הומאופתיה קלאסית
מערכת שעות ותעריפים
גלריה
מאמרים
תנוחות יוגה
פסי פייג
הכשרת מורים ליוגה
קורס מורים ליוגה
קורס מורים מתמחים
צוות
בלוג
צור קשר

לתיאום שיעור התנסות

050-7259930
רח' לבונה 3, חיפה


יוגה משקמת

/ קלאודיה קומינס

התענגו על ההרפיה העמוקה הנוצרת בעקבות התנוחות המשקמות ע"י הכנה נכונה אליהן

בואו נודה בזה: חלק מתנוחות היוגה רכות ומתוקות יותר מן האחרות. אם יוגה היא כמו ארוחת בופה בעלת מגוון מאכלים, אין ספק שהתנוחות המשקמות הן המנה האחרונה. תנוחות תומכות ומרגיעות אלה מציעות לנו לשכב בשקט לכמה רגעים ולהתענג על המתיקות הפשוטה של החיים. בעולם אידיאלי, כל אסאנה תהיה משקמת. אלו שנופלות לתוך הקטגוריה של תנוחות משקמות, יש להן יכולת בלתי רגילה להזין ולטפח אותנו, ולתת לנו מנוחה טובה. תנוחות אלו, בדרך כלל, נתמכות בעזרת שמיכות, קוביות, ועזרים אחרים, והן אף ניתנות לשהייה במשך כמה דקות. תרגול של תנוחות משקמות יכול להיות מפחיד בהתחלה- כל העזרים האלו! אך בעזרת הדרכה נכונה תוכלו לתרגל תנוחות משקמות בצורה סדירה, לבדכם. התחילו עם מספר דקות של תנועות עדינות לפני שאתם מתחילים לתרגל את התנוחות המשקמות. מעט מתיחות ימתחו את השרירים וייצרו מרחב בגוף בכדי להכין אותו להרפיה. בנוסף, תנועה תיתן לגוף הזדמנות להשיל את חוסר הנוחות והמתח, לפני שאתם פונים למקום של שקט ושלווה. אל תקמצו בעזרים. קוביות, ספוגים, רצועות, כדורים, כיסאות, מגבות, קיר, כריות לעיניים- הם כולם חשובים לתמוך בכם כשאתם מתרגלים את התנוחות המשקמות. ככל שהגוף שלכם נתמך בצורה יותר מלאה, כך תחושת הרוגע שלכם וההתמסרות שלכם יהיו יותר גדולות. קחו את הזמן כדי להיות נינוחים עם העזרים, וצרו כל שינו הכרחי בתנוחה לפני שאתם מתמסרים אליה, ושוקעים בתוכה. בתנוחות משקמות, ההבדל בין גן עדן לגהנום יכול להיות בהבדל של פחות מסנטימטר. התאמה קטנה בשמיכה, או שינוי מינורי בתנוחה של הגוף יכולים להפוך רגע של כאב מרגיז אל אושר טהור. היו יצירתיים, השתמשו בחכמה פנימית אשר תדריך אתכם לכיוון נוחיות מוגברת, צרו אילו שינויים שאתם צריכים. שלבו את התנוחות המשקמות לתוך תרגול היוגה שלכם בצורה מאוזנת. קראו בעיון מספר ספרים ליוגה- ג'ודית' לסטר- להרפות ולהתחדש. יוגה שלווה לזמני לחץ. אלו מקומות מאוד טובים להתחיל בהם. אולי תהיה בכם השראה לכלול רק תנוחה משקמת אחת או שתיים התרגול היומי שלכם, או שאולי תבחרו להתמסר ליום אחד שלם בשבוע שבו תתרגלו רק תנוחות משקמות. למרות שהן נראות מרגיעות, תנוחות משקמות יכולות להיות מאתגרות למתחילים. רק מעצם העובדה שהגוף נח, זה לא אומר ש"המיינד" גם ישקע בשקט ובשלווה. היו סבלניים והתכוננו לימים כאשר כל סנטימטר בכם מתנגד לתנוחות אלו. במשך הזמן, בעזרת התרגול, אתם תתוגמלו ביכולת להיכנס בנינוחות למקום עמוק של שביעות רצון. בזה מדובר כאשר אנו רוצים לומר מה זה יוגה, אחרי הכול: השקטת חוסר המנוחה שלנו בגוף, והרגעת המיינד הנע ונד לכל עבר יגרמו לנו לנוח בשקט בהווה ולראות בבירור את השקט ששוכן בפנים.

קלאודיה קומינס מלמדת יוגה באוהיו. בזמנים אלו התנוחה האהובה עליה היא janu sirsaasna .

 

המאמר תורגם מהמגזין YogaJournal.com.
שינוי גודל גופנים
ניגודיות