יוגה בחיפה
איינגאר יוגה
מדיטציה
רייקי
הומאופתיה קלאסית
מערכת שעות ותעריפים
גלריה
מאמרים
תנוחות יוגה
פסי פייג
הכשרת מורים ליוגה
קורס מורים ליוגה
קורס מורים מתמחים
צוות
בלוג
צור קשר

לתיאום שיעור התנסות

050-7259930
רח' לבונה 3, חיפה


תנוחת בהרדוג'ה אסנה (Bharadvajasana)

Bharadvajasana I  תנוחת פיתול 1

BharadvajasanaI_248

(bah-ROD-va-JAHS-anna),Bharadvaja = one of seven legendary seers, credited with composing the hymns collected in theVedas

צעד אחר צעד

  1.  שבו על הרצפה כאשר הרגליים ישרות מולכם. עברו עם משקל הגוף על הישבן הימני, כופפו ברכיים, והעבירו את רגליכם שמאלה. הניחו את כפות הרגליים על הרצפה מחוץ לישבן השמאלי, הניחו את הקרסול השמאלי על קשת כף רגל ימין.  
  2. בשאיפה הרימו את עצם החזה כדי ליישר את הפלג גוף עליון. בנשיפה פתלו את פלג גוף עליון ימינה, ושמרו על הישבן השמאלי קרוב לרצפה. האריכו את עצם הזנב לרצפה כדי לשמור על הגב התחתון ארוך. רככו את הבטן.
  3. הניחו את כף יד שמאל מתחת לברך ימין והביאו את יד ימין לרצפה ליד הישבן הימני. מתחו את כתף שמאל אחורה בעדינות, הכניסו את השכמות לכוון הגב אפילו כשאתם מתפתלים ימינה.
  4.  אפשר לסובב את הראש לאחד משני כיוונים: ימינה עם תנועת הפיתול, או כנגד תנועת הפיתול ואז מביטים מעבר לכתף השמאלי על כפות הרגליים.
  5. בכל שאיפה התמתחו למעלה מעצם החזה, בעזרת הלחץ של אצבעות הידיים ברצפה: בכל נשיפה התפתלו עוד. שמרו על התנוחה בין 30 שניות לדקה, שחררו בנשיפה , חזרו לנקודת התחלה, וחזרו על הפעולות בצד שמאל באותו רווח זמן.

דגש אנטומי

  •    גב עליון

ישום טיפולי

  • לחץ

תועלת

  • מותח את עמוד השדרה, כתפיים וירכיים.
  • מעורר את האיברים הפנימיים.
  • מקל על כאבי גב תחתון, כאבי צוואר ועקמת.
  • משחרר לחץ.
  • משפר את מערכת העיכול.
  • טוב במיוחד להריון בטרימסטר השני ולחיזוק של הגב התחתון
  • מרפא סינדרום תעלה קרפלית

הימנעות ואזהרות

  • שלשול
  • כאב ראש
  • לחץ דם גבוה
  • אינסומניה
  • לחץ דם נמוך
  • מחזור חודשי

טיפ למתחילים

אם אתם נוטים לכיוון של הישבן בכיוון של הפיתול (אשר לוחץ על הגב התחתון), הגביהו אותו עם שמיכה מקופלת. הניחו כעת את שני עצמות הישיבה על הרצפה.

וריאציות

Bharadvajasana II

שבו על הרצפה כאשר הרגליים ישרות מולכם. נשיפה והביאו את רגל שמאל לתנוחת גיבור, את רגל ימין לתנוחת לוטוס. אם ברך ימין לא מגיעה לרצפה, הניחו אותה על שמיכה מקופלת. התפתלו ימינה ועם יד שמאל אחזו בחלק החיצוני של ברך ימין. בשאיפה, סובבו את יד ימין מעבר לגב ואחזו ברגל ימין. עם אי אפשר להגיע עם היד לרגל ימין אפשר להשתמש ברצועה.

שינויים ועזרים

כדי להקל על התנוחה, אפשר לשבת על כיסא כאשר המשענת מצד ימין שלכם. הצמידו ברכיים ושימו לב שהקרסוליים מתחת לברכיים. נשפו והתפתלו לכיוון המשענת. אחזו במשענת והרימו את המרפקים מעבר והחוצה מהמשענת, כאילו את מפרקים את המשענת. בעזרת הידיים הרחיבו את הגב העליון והביאו את הפיתול לאזור שבין השכמות.

עבודה בזוגות 

הבן זוג יכול ללמד אתכם לשים את הישבן הנגדי על הרצפה. אם אתם מתפתלים ימינה, הבן זוג עומד בצדכם השמאלי ושם את כף רגלו על החלק העליון של הירך השמאלי שלכם, עם הקצה הפנימי של כף הרגל במפשעה. לחצו בעדינות בהתחלה ואז הגדילו את הלחץ לפי הצורך. נשפו בפיתול אבל שמרו את ירך שמאל משוחרר מהרגל של בן זוגכם.

תנוחות הכנה

  • Baddha Konasana
  • Supta Padangusthasana
  • Utthita Trikonasana
  • Virabhadrasana II
  • Virasana
  • Vrksasana

תנוחות עוקבות

  • Baddha Konasana
  • Supta Padangusthasana
  • Utthita Trikonasana
  • Virabhadrasana II
  • Virasana
  • Vrksasana
  • Uttanasana
  • Paschimottanasana
  • Janu Sirsasana

העמקת התנוחה

אפשר לאתגר את התנוחה ע"י שינוי מנח הזרועות והידיים. תחילה, נשפו וסובבו את זרוע ימין מסביב לגב כאשר את מתפתלים ימינה. אם את יכולים, אחזו בזרוע שמאל ממש במרפק עם יד ימין, אם אינכם יכולים, אחזו ברצועה כרוכה סביב מרפק שמאל. סובבו את זרוע שמאל החוצה (כך שכף היד פונה החוצה מעבר לברכיים) והחליקו את כף היד מתחת לברך. כף היד על הרצפה.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות