יוגה בחיפה
איינגאר יוגה
מדיטציה
רייקי
הומאופתיה קלאסית
מערכת שעות ותעריפים
גלריה
מאמרים
תנוחות יוגה
פסי פייג
הכשרת מורים ליוגה
מאסטר קלאס
קורס מורים מתמחים
צוות
בלוג
צור קשר

לתיאום שיעור התנסות

050-7259930
רח' לבונה 3, חיפה


יוגה כדי לפתח חמלה, אסירות תודה ושמחה חלק שני

/ תימות'י מקקול

צמיחה של תכונות אלה הן סימן בטוח שהתלמידים שלכם בכיוון הנכון בדרכם הרוחנית

בחלק הראשון דנו איך הנשימה יכולה לסייע לנו להיות יותר שמחים ומלאי חמלה. בטור הנוכחי נחקור כלים יוגים מגוונים ואחרים- ממדיטציה למזמורים, ולהבנת משמעות החיים- שעשויים להביא לתועלת משותפת על חיינו.

מדיטציה

אם אתם מאמינים ליוגים הקדומים, מדיטציה היא הכלי לטרנספורמציה רוחנית. בשקט שיכול להיווצר כתוצאה מתרגול מדיטציה ממושך, התחושה של חיבור לכולם מתחילה להתבהר.  למרות שאנחנו נוטים לראות את עצמינו כישויות נפרדות מעולם הסובב אותנו, דרך התרגול אנחנו מגיעים לידי הבנה שהמכשולים הם מעורפלים, לא מובהקים, שהכול נשזר אחד בשני וקשור אחד לשני, ושכולנו בעצם רק חלק מאיזה שלם מאוחד וגדול. הדאלי לאמה אומר: "דרך חמלה האדם מוצא שכל בני האדם הם בדיוק כמוהו". זה יכול לעבוד לכיוון ההפוך גם כן: ע"י הבנה דרך תרגול המדיטציה שאחרים הם בדיוק כמו כמונו, חלק מאותו דבר שאתם חלק ממנו, אתם מפתחים חמלה. צמיחתן של תכונות כמו חמלה ושלווה הן סימן בטוח לכך שאתם בדרך הנכונה בתרגול הרוחני שלכם. היו מודעים לעובדה שמדיטציה, כמו שאר ההיבטים של היוגה, היא תרופה חזקה אך איטית. התלמידים שלכם אולי לא ירגישו שהם מקבלים משהו בתחילת התרגול, והם אולי יהיו מתוסכלים מחוסר ההתקדמות שלהם. עודדו אותם להישאר שם, לקבל את חוסר ההתקדמות שהם אולי מרגישים, ולומר להם שמחקרים מדעיים גורסים שבריאות והשפעות פיזיולוגיות קורות אפילו אצל אנשים שחושבים שהם מתרגלים לא נכון או שהם אינם מוצאים את עצמם מתקדמים. טריק ראשון כדי להקל על התלמידים שלכם לשבת על הרצפה בקביעות הוא ללמד אותם נשימת נחיריים (NOSTRILS BREATHING- NADI SHODANA ) ממש לפני הישיבה למדיטציה. התלמידים אולי יגלו שטכניקת הנשימה לפני המדיטציה מביאה להם שקט נפשי והופכת את תרגול המדיטציה ליותר קל ומהנה. חוקרים טוענים שבאמצעות תרגול של NOSTRIL BREATHING   נוצר איזון בין הפעילות  של שתי ההמיספרות במוח, וזו אולי הסיבה שהכלי הזה הוא כה חיוני, ומהווה בעצם הקדמה או פתיחה למדיטציה.

כלים יוגים אחרים

שירות (KARMA YOGA ) יכול להיות כלי נהדר לבנייה של תכונות כמו חמלה ואסירות תודה. כשאתם עובדים ביחד עם אחרים, הבעיות האישיות של כל אחד ואחד פתאום נראות לא כל כך חמורות. עודדו את התלמידים שלכם להתנדב במטבחים או בקבוצות בקהילה, או אולי לעזור לשכנים זקנים שצריכים עזרה. בנוגע למחילה וסלחנות (עוד היבט רוחני שהיוגה מעודדת), זה הנותן, לא המקבל, שמרוויח את התועלת מפעולת הנתינה. אסירות תודה יכול להתפתח ע"י חשיבה על כל האנשים שעזרו לכם בחייכם, אלה שדאגו לכם, הלבישו אתכם, חינכו אתכם, בישלו לכם. חשבו על הנס הסטטיסטי שגרם לכם אפילו לצאת לחיים ולהיוולד. בעבודה עם תלמידים בדיכאון, המורה שלי, פטרישיה וולדן, הציעה שהם יירשמו ויחזרו על כל מה שהם אסירי תודה כלפיו, כל לילה לפני השינה. תספרו את הברכות שלכם כל יום, היא אומרת. BHAKTI YOGA - תפילה, מזמורי מנטרות, ושירה התמסרותי (גוספל או קירטן)- יכולה להיות דרך נפלאה להתחבר למשהו עמוק. אתם לא בהכרח חייבים להאמין באלוהים כדי שהכלי הזה יעבוד. חלק מהאנשים מעדיפים לחשוב על ההוקרה שלהם ליקום, ולא על התפילה שלהם לאל, אבל איך שאתם ממשיגים עובדה זו, זה ממש לא משנה. בסופו של דבר, BHAKTI YOGA מתרגלת יותר רגשות מקונספציות. אמונה מהווה עוד כלי חשוב בשביל טרנספורמציה רוחנית. הבינו, האמונה ביוגה שונה מסוג האמונה שדתות אחרות מעודדות. ביוגה אתם לא אמורים לקחת כלום בצורה עיוורת. פשוט בצעו את התרגול ואז צפו בתוצאות. נסו להביא את התלמידים שלכם ליצור התחייבות ראשונית לתרגול, ותנו לפירות שלו להחדיר בהדרגה את האמונה. בזמן שאתם יכולים לעודד אותם והאמונה והדוגמאות שלכם יכולות להיות מדבקות- בסופו של דבר זה התרגול שלהם שחייב לשכנע אותם להעלות את רמת האמונה. לבסוף, יוגה יכולה לבנות תכונות רוחניות ורווחה ע"י הצבה של התלמידים מול משמעות החיים שלהם, או DHARMA . יוגה מלמדת שכאשר אתם משקיטים את המיינד ע"י שימוש בכלים נרחבים המתוארים למעלה, אתם מפתחים גישה לחוכמה פנימית- עם אימון ממושך- מה שהופך בהדרגה להיות מאוד עדין. כשאתם לומדים להקשיב למה שהלב שלכם אומר, אתם תדעו איזה שימוש באנרגית החיים שלכם  מביא לכם יותר משמעות, מה אתם מוצאים שממלא אתכם ומה לא. נווטו את חייכם בצורה הטובה ביותר בתיאום עם החכמה העמוקה, וגישה חזקה יותר לשמחה, חמלה ואסירות תודה.

ד"ר טימות'י מקול הוא רופא פנימי מוסמך, העורך הרפואי של היוגה ג'ורנל, וכותב הספר: יוגה כתרופה. התפיסה היוגית על ריפוי והילינג.  

 

Print
שינוי גודל גופנים
ניגודיות