יוגה בחיפה
איינגאר יוגה
מדיטציה
רייקי
הומאופתיה קלאסית
מערכת שעות ותעריפים
גלריה
מאמרים
תנוחות יוגה
פסי פייג
הכשרת מורים ליוגה
קורס מורים ליוגה
קורס מורים מתמחים
צוות
בלוג
צור קשר

לתיאום שיעור התנסות

050-7259930
רח' לבונה 3, חיפה


Tittibhasana

- טיטיבהאסאנה

צעד אחר צעד
  1. שבו על הרצפה כאשר כפות רגליכם פסוקות ברוחב הכתפיים הפנימיות, והברכיים כפופות. הביאו את האגן קדימה כך שהגו יהיה בין הרגליים. תוך שמירה על הגוף נמוך,ישרו מעט את הרגליים, כך שהאגן יוכל להתרומם עד גובה ברך מהרצפה.
  2. הביאו את זרוע וכתף שמאל רחוק ככל הניתן מתחת לאחורי הירך השמאלי, קצת מעל הברך והניחו את כף יד שמאל על הרצפה בסמוך לחלק היצוני של כף הרגל, אצבעות כפות הידיים מצביעות קדימה. חיזזרו על התנועה גם בצד ימין.
  3. התרוממו מהרצפה על ידי הזזה עדינה של מרכז הכובד בגוף. דחפו חזק את כפות הידיים כנגד הרצפה ולאט לאט העבירו את המשקל בחזרה מכפות הרגליים אל כפות הידיים. שימרו ל הירכיים הפנימיות כמה שיותר גבוה על הזרועות.
  4. מיתחו את הרגליים לצדדים ונסו לשמור על הרגליים ישרות והדוקות, שימרו את האגן גבוה בכדי שהרגליים יהיו מקבילות לרצפה.
  5. דחפו החוצה את בסיס הבהונות אך מישכו את אצבעות כף הרגל אחורה אליכם ופירסו אותן לצדדים. פנים כף הרגל צריך להיות מוטה מעט קדימה, והחלק החיצוני של כף הרגל מעט אחורה.
  6. יישרו את הידיים ככל הניתן. בתנוחה החזה שוקע פנימה והשכמות מתרחבות, הגב העליון מתעגל, מה שמאפשר להרים גבוה יותר את פלג הגוף העליון.
  7. בלי ליצור מתח בצוואר, הרימו את הראש והכווינו את המבט קדימה. נשמו נשימה איטית במהלך התנוחה ונסו להחזיק את התנוחה לפחות 15 שניות, לאחר מכן שחררו את כפות הרגליים והניחו אותן על הרצפה בשאיפה.

מיקוד התנוחה בגוף

מפרקי שורש כף היד

השפעות התנוחה

  • מייצרת מתיחה במפשעות הפנימיות ואחורי פלג הגוף העליון
  • מחזקת את הזרועות ומפרקי כפות הידיים
  • מייצרת טונוס בשרירי הבטן
  • משפרת את תחושת שיווי המשקל והאיזון
אמצעי זהירות אין לבצע את התנוחה במידה ויש פציעות בכתפיים, מרפקים, שורשי כף היד ובעיות גב תחתון. טיפ למתחילים אפשר לבצע את התנוחה בוריאציה פשוטה יותר בישיבה על הרצפה, רגליים פסוקות ל90 מעלות. יש להניח את העקבים על קוביות, ולדחוף את כפות הידיים אל הרצפה בין הרגליים. תנוחות הכנה לטיטיבהאסאנה
  • גארודאסאנה (בידיים בלבד)
  • מאלאסאנה
  • באקאסאנה
  • באדה קונאסאנה
תנוחות עוקבות
  • אוטאנאסאנה
  • אדהו מוקהא שבאנאסאנה
  • אורדבא מוקהא שבאנאסאנה
שינוי גודל גופנים
ניגודיות